14 Mart 2020 Cumartesi

Yıldızların Efendisi Ömer Hayyam / KİTAP NOTLARI






Yıldızların Efendisi Ömer Hayyam


Yazar: Harold Lamb , 1934
Orjinal Adı: Omar Khyyam, A Life
Çevirmen: Suat Kaya
Yayınevi: Yurt Kitap Yayın / 1999
ISBN: 975-7076-20-1
Sayfa: 330 sayfa

Aşkın, Bilimin ve Özgür Eleştirinin, Yıldızların Efendisi Ömer Hayyam'ın Romanı

Kitaptan Alıntı:

"Şimdi" dedi Ömer sesini yükseltmeden, "hareket etme ve adım atma. Korkacak bir şey yok. Sadece kule senin etrafında dönecek.

"Gazali, yüzünde hafif bir tebessümle, öylece bekliyordu. Böyle bir şeyin mümkün olmadığını gayet iyi biliyordu. Bu bir şakaydı. Ansızın hızlı bir nefes aldı. Aydınlatılmış perde gözlerinin önünde dönmeye başlamıştı...

Bir süre sonra kule hafif bir sarsıntıyla durdu ve Gazali dizlerinin üstüne düştü. "Yarabbi... Neler oluyor?.. Allah'ın izniyle... kim?.." Kelimeler ağzında dolanıyordu Hüccet ül-İslam'ın. "Böyle büyük bir kuleyi ne döndürebilir ki? Onu dönerken gördüm." Ömer hiçbir şey söylemeden Gazali'nin ayağa kalkmasına yardım etti...


OKUYUCU NOTLARI: 

Kitap gerçekten çok sürükleyici, anlatımı çok iyi. Okurken resmen sahneler insanın gözünün önünde canlanıyor. Ben gerçekten çok sevdim. Okumaktan çok keyif aldım. Kısaca konu okuma hevesinizi kaçırmadan şöyle; Ömer hayyam bir dostuyla malazgirt savaşına katılıyor. Savaş zamanında savaşan iki lider hakkında şakasına bir kehanette bulunuyor. Ve sultanın oğlu kehaneti şahsen duyuyor. Ve kehanet gerçekleşiyor. Bunun üzerine Ömer Hayyam'ı yanına alıyor,rütbeler veriyor .. Ve olaylar öyle yerlere gidiyor ki.... Hikayemizin içinde Nizammı Mülk,İmam Gazali, Hasan Sabah(Haşaşiler) v.s. bir çok konu işleniyor. Mutlaka okumanızı tavsiye ediyorum. 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YARATICI / 2023

  YARATICI / 2023 Yönetmen: Gareth Edwards Oyuncular:  John David Washington , Madeleine Yuna Voyles , Gemma Chan , Allison Janney , Ken Wa...