31 Ekim 2021 Pazar

BİR EĞİTİM MUCİZESİ SUMMERHILL OKULU (A.S.NEILL)

 


BİR EĞİTİM MUCİZESİ SUMMERHILL OKULU (A.S.NEILL)

YAZAR: A.S. NEILL

YAYIN EVİ: YAPRAK YAYINLARI

SAYFA ADETİ: 404

BASIM TARİHİ: 1990

OKUYUCU YORUMU: Kitap bir eğitimcinin tecrübelerini gelecek nesillere aktarmak için yazdığı fikirlerini, duygularını, deneyimlerini de ekleyerek eğitim kılavuzu niteliğindedir. Yazar eğitimin özgürlükle başladığını, özgürlük olmadığında insanlarda ezbercilik ve bunun neticesinde baskı, mutsuzluk ve çeşitli ruh hastalıklarının oluştuğunu kitabında genişçe yer vermektedir. 

Ben okurken bir çok fikrine katıldığım gibi, katılmadığım bir çok yönleri de vardı. 

Çocuğun özgür olması iyi bir şey gözüksede, ancak kendi alanı dışındaki yerlerde kendi özgürlüğünden yola çıkarak, başkalarını etkilerse bu özgürlük değildir, baskı ve anarşidir. Özgürlük kendi hudutları dahilinde olmalıdır. Özetlersek; Kendi özgürlüğünüz için başkalarının özgürlüğü etkilenmemelidir. 

Kitap anı tarzında değildir. Roman, hikaye tarzında hiç değildir. Bu tarzda okumayı düşünenler var ise okumasın ki umduğunu bulamayacaklar. Sanki bir eğitim seminerinde olduğunuzu var sayarak okur iseniz, ve gerçekten bir eğitimci iseniz okumanızı tavsiye ederim. Aile büyüğü olarak çocuk yetiştirme tarzında bizim örf ve adetlerimize pek uyan bir düşünce tarzı kitapta yoktur. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YARATICI / 2023

  YARATICI / 2023 Yönetmen: Gareth Edwards Oyuncular:  John David Washington , Madeleine Yuna Voyles , Gemma Chan , Allison Janney , Ken Wa...